El Museu Carmen Thyssen Andorra ha fet una roda de premsa en la qual el seu director artístic, Guillermo Cervera, i el seu Gerent, Josep Farràs, han fet un balanç del 2018 i han explicat els projectes que tenen previstos a partir d’ara.
Activitats diverses
S’han anat consolidant activitats com les propostes gastronòmiques GastroArt al Thyssen o les degustacions de te d’Art&Sentits, desenvolupades a partir d’obres d’art exposades al Museu.
A més, s’han creat experiències innovadores com els Scape Rooms, que es continuaran fent durant el 2019, i que han estat font d’inspiració de museus com el Rijksmuseum d’Àmsterdam o el Louvre de París.
En suma, ha estat l’any en què més activitats s’han fet i sovint s’han hagut de fer llistes d’espera per a les diferents accions. Entre les activitats que més èxit han tingut destaquen Enigma al museu i l’exposició de gel a l’hotel Iglú de Grandvalira.
Quina és la propera activitat? La nova edició del GastroArt al Thyssen de l’exposició Femina Feminae, que tindrà lloc el 31 de gener de 2019.
Formació per a discapacitats
La idea és seguir l’exemple del Carmen Thyssen a Màlaga i, amb la col·laboració de la Universitat d’Andorra, impulsar una formació dedicada a què les persones amb discapacitat puguin treballar com a auxiliars de sala en un museu.
Segons Cervera, es pretén desenvolupar el concepte que “no es tracta només d’estar físicament en el museu sinó a entendre molt més quins rols poden tenir, així com formar part activa d’altres departaments del museu”.
2018 en xifres
Les xifres de visitants han estat de 16.027 al 2018. Un 3% més o, el que és el mateix, unes 500 persones més que el 2017.
En aquest sentit, el gerent del Museu (Fundació Museand), Pep Farràs, va destacar que la majoria de visites són individuals i que prop de la meitat són d’Andorra (48%). Pel que fa a turistes: un 25% prové de Catalunya, un 14,5% de la resta d’Espanya i un 5,3% són francesos. L’altre 7,2% correspon a visitants d’altres països.
El futur del Thyssen Andorra
El repte és ampliar els col·laboradors del museu i augmentar el nombre de visitants anuals fins als 25.000, una qüestió que ara per ara queda lluny.
A més, s’espera ampliar el mecenatge i el patrocini amb noves fórmules que puguin retornar amb incentius fiscals a les empreses que donen suport a l’art. De fet, l’objectiu del MCTA és acabar generant el 50% del pressupost del centre amb recursos propis o patrocinis, ja que ara és el Govern qui aporta la majoria de capital.
En pots saber més a les notícies publicades en diferents mitjans de comunicació del país: ara.ad, Bon Dia, Diari d’Andorra, El Periòdic d’Andorra i Andorra Difusió.
Aquesta entrada també pots trobar-la en:
Més de Moments per recordar
“La classe del no demà” s’exposa a illa Carlemany
Unicef Andorra fa un tribut als infants en zones de conflicte armat mitjançant una escultura que estarà exposada a illa …
El MCTA presenta nova exposició!
El Museu Carmen Thyssen Andorra desvela quines novetats s'amaguen darrere de la seva nova proposta cultural: “Influencers en l’art. De …
L’exposició “Femina Feminae” s’acomiada d’Andorra
L'exposició Femina Feminae del Museu Carmen Thyssen Andorra ha tancat portes després de gairebé un any d'una mostra i ho …